Här kommer äntligen filmen som vi gjorde.
klicka på länken!
http://www.youtube.com/watch?v=-09VWRCEQO8
onsdag 28 april 2010
tisdag 27 april 2010
Handsocksteater
Idag har vi fått i uppdrag av vår praktikant att
göra handdockor och sedan filma föreställningen.
Det är utifrån en uppgift han har med sig
från skolan, att göra en aktivitet med oss.
Det blev en succé alla verkar ha haft roligt.
Intresserad puplik
Här filmas det för fullt,
resultatet kommer att läggas ut
här på bloggen om några dagar.
onsdag 21 april 2010
tisdag 20 april 2010
Praktikplats Stinsen
Ja det var Kalle här! ..som ni ser här ovanför har de nu lagt upp mitt lilla bidrag till kollektionen av underbara saker som produceras här på Stinsen, det dagcenter i Årjäng där jag fått tildelat mig praktikplats. Ja alltså kuddvaret med tryckta Zebror på... inte själva färgglada väven. den är det en arbetstagare som gör kuddar av.
Idag var min lärare här och besökte och undrade hur det går med mina uppgifter och om vi trivdes i varandras sällskap :)
Vad vi gör här kan ni läsa på bloggen! kramar Kalle!
måndag 12 april 2010
Bilder från fredagens födelsedagskalas
Presentöverlämning
Såhär blev tårtan!
Gästerna hjälper till med matlagningen.
Först blev det kaffe med tårta! sedan fick vi tortillas med sallad, slutligen fick vi kaffe och glass!
Ett nöjt födelsedagsbarn.
torsdag 1 april 2010
Årjängs bästa restaurang!!!!
Dagen började med påskbakelser till förmiddagskaffet.
Lunchen bestod av en massa god mat: korv, köttbullar,
ägghalva, sill, omelett, frestelse och hemgravad lax.
Lunchen bestod av en massa god mat: korv, köttbullar,
ägghalva, sill, omelett, frestelse och hemgravad lax.
Det här ser väl gott ut????
fredag 26 mars 2010
Matmässa i Grums
Gårdagen spenderade vi i Grums där det var matmässa.
Vi var lite tidiga, så vi gick först och handlade till dagens matlagning.
Det var många utställare på mässan, så det var mycket att titta och smaka på, det fanns också massor att handla .
Lunchen åt vi skolans matsal, där det också bjöds på underhållning.
Vi var lite tidiga, så vi gick först och handlade till dagens matlagning.
Det var många utställare på mässan, så det var mycket att titta och smaka på, det fanns också massor att handla .
Lunchen åt vi skolans matsal, där det också bjöds på underhållning.
fredag 19 mars 2010
Motta och fläsk
I dag har vi haft en hel hemma hos dag .
Vi har fikat och ätit "Motta och fläsk".
Det blev lite filmtittande på våra egna filmer också.
Vi har fikat och ätit "Motta och fläsk".
Det blev lite filmtittande på våra egna filmer också.
fredag 12 mars 2010
Fredagsmys
Idag började vi med semlor till kaffet.
Till lunchen lagade vi lax med vitlök och timjan potatis.
Efterrätten blev en exotisk fruktsallad gjord på kivi,
mango,ananas,druvor,banan och passionsfrukt.
Till lunchen lagade vi lax med vitlök och timjan potatis.
Efterrätten blev en exotisk fruktsallad gjord på kivi,
mango,ananas,druvor,banan och passionsfrukt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











