onsdag 30 juni 2010

Detta hände sommaren 1961

Mina två bröder åkte tåg till Stockholm, de bodde hos sin moster.
Dom var på Grönalund och roade sig bl.a. var de i lustiga huset
och åkte flygande mattan ner. På scenen uppträdde Evert Taube.









Min mor, far, syster och jag åkte till Mariestad, vi hälsade på
en familj. Dottern och jag hade kul ihop. 
De spelade musik på kvällen bl.a. dragspel.
Jag hade redan då ett stort intresse för stora tal och rymden.
Den sommaren kom jag på en siffra som jag tycker mycket om.
På vägen hem var vi och tittade på en gammal kyrkoruin från
1000-talet, det var mycket spännande och intressant.









Inlägget skrivet av Martha

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marta,
Det är roligt med dina minnen. Den gamla ruinen måste väl ha varit Husaby kyrka?
/Staffan